Māris Rīmenis: Latvijas desants olimpiskajā ledus trasē

Ievietots: 13.02.2018 08:15

Autors: LSM.lv

FOTO: Māris Rīmenis

Komentāri: 0

Otrdiena Phjončhanā atnāca ar neparasti siltu laiku. Vēl nedaudz mīnusos, bet vējš krietni mazāks un tik omulīgi vēl šeit mums nekad nav bijis aizvadītās nedēļas laikā. Notiek pat kalnu slēpošana. Rīkotāji sola, ka tik liela aukstuma vairs spēlēs nebūšot. Tāpat ziņa par pirmo dopingu šajās spēlēs – mājās aizsūtīts japāņu šorttrekists. Latvijas valsts prezidents Raimonds Vējonis jau devies uz Seulu, bet mūsu līdzjutēji klusībā cer uz pirmo medaļu. Kā nekā kamaniņās rīt sacensības divniekiem, pēc tam stafete, šonedēļ būs arī skeletons, svētdien sākas bobslejs, joprojām cerības, ka vienreiz biatlonā izšaus Andrejs Rastorgujevs.

Alpensija ledus trase ir sacensību vieta, kur koncentrējas Latvijas galvenie spēki Phjončhanas olimpiskajās spēlēs. Ne tikai tāpēc, ka te kopā Latvijai visvairāk dalībnieku šajos trijos renes sporta veidos. Starptautiskajā bobsleja un skeletona federācijas strādā Gatis Gūts, savukārt spēļu organizācijas komitejā atbildīgais par notikumiem trasē ir Normunds Kotāns. Abi bijušie bobslejisti, kas tagad sekmīgi darbojas organizatoriskā jomā. Gatis Gūts būs žūrijas prezidents sieviešu bobslejā. Kamaniņu sportā žūrijā ir Atis Strenga, tāpat starptautiskās federācijas FIL vadībā (viceprezidents) Einars Fogelis. Vēl jau šiem vīriem var pieskaitīt mūsu trenerus ārvalstu komandās skeletonā un bobslejā. 

Ar Normundu Kotānu trasē tiekos vai katru dienu, taču sarunas nav pārāk ilgas, jo Normundam jārisina daudzi organizatoriski jautājumi. Sieviešu kamaniņu sporta vienā no braucieniem viņš izbrīvēja desmit minūtes, lai pastāstītu par savu darbu arī LTV skatītājiem. Lietas būtība – viņš ir Phjončhanas ziemas olimpisko spēļu organizācijas komitejas konsultants sacensību rīkošanā ledus trasē, līdzīgs amats bija pirms tam arī Soču spēlēs. Kotāns Korejā jau dzīvo teju divus gadus un viņa līgums beidzas marta beigās, nākamā doma ir darboties Pekinas spēļu organizēšanā. Tur vēl līgums neesot parakstīts, bet sarunas iesāktas gan. Pēc tik saspringta darba dažas nedēļas atpūtas un tad domāšot par nākamo izaicinājumu, jau esot bijis vizītē Pekinā.

Normunda Kotāna pienākumu saraksts ir ļoti plašs, viņš atbild par to, lai trasē viss būtu kārtībā, darbs sākas jau ilgi pirms spēlēm – kur izvietot sportistus, trenerus, žurnālistus, kā organizēt loģistiku trasē utml. Nu jau viss esot ierastāk un haoss lielāks bijis Sočos, kaut tur vieglāk ar valodām, korejiešu valoda nebūt nav viegli apgūstama. Visādi citādi bijušais bobsleja pilots ir apmierināts un spēļu organizatori ar viņa darbu tāpat. Zīmīgi, ka paraolimpiskā bobsleja organizācijā un vadībā darbojas viņa brālis Kristaps un māte Vita, vai visu savu mūžu bobslejā bija arī tēvs Rihards, viens no mūsu pirmajiem bobslejistiem. Tāds nozīmīgs amats mūsu tautietim, vienā no nākamajiem blogiem plašāk par Gata Gūta pašreizējiem pienākumiem spēlēs.

Kamaniņu sportā pirmās dienas braucieni izdevās vien Ullai Zirnei, kas astotajā vietā. Elīzei Caucei rupja kļūda pirmajā braucienā, ar spriedzi netika galā arī Kendija Aparjode, kritiens jau pirmajā mēģinājumā trases lejas daļā, kaut treniņos gājis labi. Tālu ne tikai no vācietēm, bet arī no pirmā desmitnieka. Jāteic, pēdējos oficiālajos treniņos brāļu Šicu divnieku ekipāža beidzot sāk atrast ritmu trasē Pirmajā braucienā brāļiem Šiciem 12. rezultāts, bet otrajā jau trešais laiks. Gudramovičam ar Kalniņu 16.un 14.vieta. Bija arī kritieni, tostarp vāciešiem un amerikāņiem.

Pēc trim spēļu oficiālajām dienām Vācijai arī visvairāk zelta godalgu, uz vēl vienu panākumu šī valsts noteikti pretendē arī šodien kamaniņu sportā, bet neteiksim vēl hop. Arī Fēlikss Lohs bija favorīts un stabils līderis pirms pēdējā brauciena, kad rupji kļūdījās un to pēc vakardienas pieminēja arī līdere Natālija Geisenbergere. Tiesa, vācietēm ir lielāka rezerve sievietēm – pagaidām pirmā, otrā un ceturtā vieta pirms beigu braucieniem.

Ja par spēļu organizāciju, tad pēc pirmajām īstajām sacensību dienām jau var izdarīt konkrētus secinājumus un arī salīdzinājumu ar citām spēlēm. Sadzīviski viss kārtībā, par auksto laiku un milzīgo vēju organizatori nevar uzņemties atbildību, nedaudz tik pieklibo transporta sistēma. Svētdienas vakarā pavisam nedaudz uzsniga sniedziņš un no ledus trases vairs lejā uz Phjončhanu autobusi negāja, žurnālistiem nācās iet kājām un orgkomitejas transporta šefs jau visiem publiski atvainojies (pats gan sen secināju, ka kājām iznāk ātrāk, nekā ilgi gaidīt mazo autobusu un pēc tam vēl netikt pārpildītajā transportā iekšā). Tāpat spēļu rīkotāji nupat transportam vēl iedalījuši nedaudz vairāk par diviem miljoniem dolāru, lai varētu nolīgt papildus šoferus un reisos iesaistīt vairāk braucamo. Ja tas īstenosies, tad arī šajā jomā viss būs kārtībā, svarīgākais ir mācīties no kļūdām un tās izlabot.

© LSM

Komentāri

Pagaidām nav neviena komentāra.

Pievienot komentāru